onsdag 19 januari 2011

Det här åt jag idag!

Till frukost åt jag ett löskokt ägg. Jag drack en kopp kaffe med mjölk, kardemumma och kanel. Jag drack också en smothie. Det är gott och lätt att göra! Du behöver 1 dl mjölk, 1 dl yoghurt, 1 dl juice, 1 banan, en näve frysta bär. Mina favoritbär är jordgubbar och blåbär. Kör allt i en mixer .

Jag åt lunch tillsammans med två av mina pojkar, Benjamin och Caspar på deras skola. Vi fick pocherad fisk med äggsås och potatis och en jättefin salladsbuffé. Där fick jag höra att om man har fem färger på sin tallrik så får man i sig alla vitaminer som man behöver! Hur många färger finns på min tallrik?
Oj, vad är detta? Nu har jag kommit till jobbet. Cilla = bakverk!!!
Benjamin ville ha Keldas thaisoppa och pannkakor idag. Fast jag gjorde en crêpesliknande historia med gårdagens rester till Joakim (min man) och till mig.

Kvällen avslutas med en kopp te. Nu väntar sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar